Vrtlarstvo neki kažu (a verujem da ne lažu) spada u zanimanje
jako prastaro, a smatralo se ipak zanimanjem jako primitivnim s početka naročito
u krugovima kakve tobožnje ili samozvane gospode. I naravno, tamo gde jeste velika
predominacija hrišćanske kulture ili matrice pričano jeste kako je eto prvi biblijski
čovek Adam slovio za prvog baštovana ili prvog vrtlara, te svako ko danas eto
vrtlari po toj istoj liniji razmišljanja bio bi samo negde nastavljač iste one
uloge koju je jednom ne tako davno izvršavao biblijski Adam...
A Adam beše žitelj Edema, ili onog idiličnog vrta
ili perivoja u kome je raslo tako prepuno cveća kao i drveća, bašte jako plodonosne
koja beše načinjena kaže biblija dalje od strane boga…
I Adam bi načinjen od boga takođe, a načini ga od
zemlje, i dade mu bog da u nozdrvama
svojim adamskim nosi dah života te da bude živo slovesno biće koje će umeti da
obrađuje (kultiviše) i čuva svoj novi dobijeni vrt, iz koga će jesti sve plodove,
dakle jesti slobodno, a ješće (za sada zvuči idilično, zar ne) baš sve plodove ili
skoro sve i to sa svakog drveta sve dok se na kraju ove idilične biblijske priče
ne pojavi jedno – osim...
Dakle, neće biti Adam baš slobodan u tom rajskom božjem
vrtu u kome kaže mu bog smeš jesti baš sve osim plodove sa samo onog jednog
jedinog a nepoželjnog zabranjenog drveta kušnje (Adam nečim mora biti ili preplašen
ili fino ucenjen). I reče mu bog da ne sme jesti nipošto samo one plodove sa
drveta od poznanja dobra i zla, i to bog koji navodno nije kriv za postojanje zla
i pakla u svetu, jer navodno on nije kreator zla u našem svetu. I zabrani mu
bog da kuša plodove te a plodove nekakve velike nedodirljive božje tajne ili plodove
zabranjene mudrosti a plodove sa spornog drveta poznanja dobra i zla ili sa drveta
znanja...
A kad Adam pak ne posluša svoga kreatora ili tvorca
(jer ga nagovori žena Eva, a nju prevari lukava zmija) bi isteran u večno prokletstvo
i bi stavljen da spoznaje samo muke, samo patnje, samo bolove, samo užase, samo
nedaće, samo strahote, i da sreće sve više i više korova i trnja, te umesto
izgubljenih plodova raja da kuša nadalje kroz sve večnosti večnosti samo plodove
ili lišće gorkog zelja. I ostade mu večita osuda da u znoju lica svoga jede
svoj najgorčiji hleb ikada...
Itd…
Коментари
Постави коментар